Wednesday, October 28, 2015

လူငယ္ႏွင့္ အျပစ္

        ''သူတစ္ပါးကုိ ဆုံးမတဲ့နည္းအတုိင္း မိမိကုိယ္ကုိယ္လည္း လုိက္နာရမယ္။
မိမိကုိယ္တုိင္ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမၿပီးမွ သူတစ္ပါးကုိ ဆုံးမရမယ္။
မိမိကုိယ္ကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမႏုိင္ျခင္းကေတာ့ ခဲယဥ္းလွတယ္''(ဓမၼပဒ)

        ျမန္မာစကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ ငါေျပာသလုိ လုပ္၊ ငါလုပ္သလုိ
မလုပ္နဲ႔ဆုိတာပါ။ ဒါကဘာကုိ ေျပာလဲ ဆုိေတာ့ ငါကေတာ့ လုပ္ခ်င္တာလုပ္မွာပဲ၊
အာဏာရွိတယ္။ ေအး မင္းတုိ႔ကေတာ့ ငါခုိင္းတဲ့အတုိင္း တစ္ေသြမသိမ္း
လိုက္လုပ္ကို လုပ္ရမယ္ဆုိတဲ့သေဘာပါ။ အမွန္က သူတစ္ပါးကုိ
ေျပာဆုိဆုံးမလုိသူဟာ ပထမဆုံး ကုိယ္တုိင္ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ေနရမယ္။
ကုိယ္တုိင္လုိက္နာ က်င့္သုံးရမယ္။ ၿပီးမွသာ သူတစ္ပါးကို ဆုံးမႏုိင္ရမယ္။
ဒါေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္ ကုိ ဆုံးမဖုိ႔၊ အျပစ္ျမင္ဖုိ႔ကေတာ့ ခက္ခဲပါတယ္။
အဲဒီခက္ခဲတဲ့ အလုပ္ကုိ လုပ္ႏုိင္မွလဲ ကုိယ္ဟာသူေတာ္ေကာင္း၊
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္မွာပါပဲ။ ဒီလုိမွမဟုတ္ရင္ေတာ့
ကုိယ္ဘာေျပာေျပာ၊ ဘာလုပ္လုပ္ အရာမထင္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါကုိ
ကုိယ့္မ်က္ေခ်းကုိက်ေတာ့ မျမင္ဘူးလုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။

        ဒီေနရာမွာ ေဝဖန္တာနဲ႔ ကဲ့ရဲ႕တာမတူတဲ့အေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ တကယ့္ကုိ အျပဳ သေဘာမေဆာင္တဲ့ ေဝဖန္ျခင္းေတြနဲ႔ သူတစ္ပါး
နာမခံသာေအာင္ ေျပာဆုိတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့
ေဝဖန္မႈမဟုတ္ပါဘူး။ အျပစ္ရွာၿပီးေတာ့ အျပစ္တင္လုိတဲ့သေဘာပါ။ ဒါေတြနဲ႔
ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ အြန္လုိင္းေပၚတက္လုိက္ေပါ့။ မျမင္ခ်င္မွအဆုံးပါပဲ။
ဘာမွမဟုတ္တဲ့ ကိစၥေလးေတြကုိလည္း ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ ၿပီး
အခ်ိန္ေတြကုန္ခံၿပီး စခရင္ေရွာ့ခ္စတာေတြ ႐ုိက္ၿပီးရင္း ေဝဖန္ေနတာေတြ
ေတြ႕ေနရတယ္။ အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ အေရးအသား ေဝဖန္မႈမ်ဳိးဆုိရင္ေတာ့
လက္ခံႏုိင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ေဝဖန္မႈမ်ဳိးထက္
သူတစ္ပါးကုိ အပုတ္ခ်ၿပီးေတာ့ အျပစ္မရ ရေအာင္ လုိက္ရွာၿပီးေတာ့
ကဲ့ရဲ႕ျခင္း၊ ျပစ္တင္ျခင္း၊ ႐ႈပ္ခ်ျခင္းေတြ လုပ္ေနတာက မ်ားပါတယ္။

        လူတုိင္းကေတာ့ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့လူမ်ဳိး မရွိပါဘူး။ အျပစ္ဆုိတာမ်ဳိးေတြကုိ
လုပ္မိခဲ့မယ္။ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ လုပ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက
ကုိယ့္အျပစ္ကုိေတာ့ မျမင္ပါဘူး။ မျမင္တာထက္ မျမင္ဟန္ေဆာင္ျခင္း၊
မသိဟန္ေဆာင္ျခင္းေတြကသာ မ်ားေနခဲ့ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ျပန္ေတာ့လည္း
ပညာသားပါပါနဲ႔ တကယ့္ကို အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ ေဝဖန္ျခင္းေတြ လုပ္ေနတာ
ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါကုိေတာ့ လက္ခံေပးရမယ္။ ဆက္လက္ၿပီးလည္း လုပ္ဖုိ႔လည္း
တုိက္တြန္းေပးရမယ္။

        တစ္ခုရွိတာက အယူမဆမတူ႐ုံနဲ႔ ရန္သူလုိ႔ သေဘာထားရင္ေတာ့ လူသားမပီးသပါဘူး။
ပညာရွင္မဆန္ပါ ဘူး။ လူေျပာသူေျပာမ်ားတဲ့ ဒီမုိကေရစီ မဆန္ပါဘူး။ မတူတာကုိ
ဘယ္လုိ ညႇိႏႈိင္းၿပီး ဘက္ႏွစ္ဘက္ကုိ ျမင္ႏုိင္ မွသာ
ေကာင္းမြန္တဲ့အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ လူပီသတဲ့လူ ျဖစ္ေနမွာပါ။ ေသခ်ာတာကေတာ့
ဘက္ႏွစ္ဘက္ထဲကေန တစ္ဘက္ဘက္ကုိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ စဲြစဲြလန္းလန္း
ရပ္တည္ေနခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အမွားအယြင္းေတြလည္း ရွိလာ ႏုိင္သလုိ၊
မလုိလားအပ္တဲ့ ဆုိးက်ဳိးေတြလည္း ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေတြကုိ လူငယ္ေတြ
သတိထားသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ တစ္ဘက္ဘက္ကုိပဲ အယူအဆျပင္းထန္စြာနဲ႔
ရပ္ၿပီးေနခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘုရားကြၽတ္ေတာင္မွ ကြၽတ္မယ့္
လူမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ ေကာသမၻီအေရးအခင္းကုိပဲ ၾကည့္ေပါ့။ ေနာက္ဆုံး
ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းကေန ကဲြသြားလုိက္တာ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္အထိပါပဲ။ ဘယ္လုိမွ
မရေတာ့တဲ့အဆုံး ဘုရားရွင္လည္း တစ္ပါးတည္ေနထုိင္ဖုိ႔ ေတာထဲကုိ
ထြက္သြားခဲ့ရတဲ့ အေနအထားအထိ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။

        သူတစ္ပါးကုိ ကဲ့ရဲ႕လုိ၊ ျပစ္တင္လုိရင္ သူတစ္ပါးရဲ႕ အျပစ္ကုိပဲ
လုိက္ရွာေနရေတာ့ ပထမဆုံး သူတစ္ပါး ဆင္းရဲတာထက္ အဲဒီလုိ လုိက္ရွာေနရတာကုိက
ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္ ဆင္းရဲရပါတယ္။ လုိက္ရွာလုိ႔ ေတြ႕ၿပီဆုိရင္လည္း ဒါကုိ
အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔အတြက္ ႀကိဳးစားရတယ္။ အားထုတ္ရမယ္။ အဲဒီလုိ
လုပ္ေနစဥ္မွာပဲ ကုိယ့္စိတ္ေတြက မတည္ၿငိမ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ပူေလာင္လာတယ္။
ဆင္းရဲလာတယ္။ မၿငိမ္းခ်မ္းေတာ့ပါဘူး။ သူတစ္ပါးဆုိတာ အသာထား ပါ။ ပထမဆုံး
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဒီလုိအပူဒဏ္ခံရၿပီးဆုိရင္ အေကာင္းအဆုိး သိပ္ၿပီးေတာ့
ေဝဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္စြမ္း မရွိေတာ့ဘဲ ေဒါေသာ အတၴံ နာဇာတိ-ဆုိတဲ့အတုိင္း
ဘာမွမသိေတာ့ပါဘူး။ ဒါကုိလည္း သတိထားသင့္ပါတယ္။

        အျပစ္ဆုိတာကေတာ့ အထက္ကေျပာခဲ့သလုိ ကင္းတဲ့လူရယ္လုိ႔ မရွိပါဘူး။
အျပစ္မကင္းေသာ္လည္း အျပစ္နည္းေအာင္ တည္ေဆာက္ရမွာကေတာ့
ကုိယ္တုိင္တာဝန္ရွိပါတယ္။ အရာရာကုိ မေကာင္းျမင္စိတ္နဲ႔ ႐ႈျမင္ ေနမယ္။
သုံးသပ္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေကာင္းျမင္သမားမဟုတ္ေတာ့ ဘာကမွလည္း
အေကာင္းျမင္ႏုိင္မွမဟုတ္ ေတာ့တဲ့အတြက္ မေကာင္းမႈျဖစ္ေအာင္၊ ေဒါသ၊ ေလာဘ၊
ေမာဟေတြရဲ႕ ေစခုိင္းခ်က္အရ ကုိယ့္ရဲ႕အဲဒီမေကာင္း ျမင္တဲ့စိတ္ဓာတ္ကုိ
ပုိမုိၿပီးေတာ့ မေကာင္းတဲ့အေရာင္ထြက္ေအာင္ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကတယ္။ ဒါနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တဆင့္ၾကားဖူးတဲ့ ပုံျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ေျပာျပလုိပါတယ္။
အတိအက်မဟုတ္ေတာင္ ဒီသေဘာပါပဲ။

        တစ္ခါက ရြာတစ္ရြာမွာ ျပည့္တန္ဆာအလုပ္နဲ႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳေနရတဲ့
ကေလးမေလး တစ္ေယာက္႐ွိတယ္။ မေကာင္းမႈနဲ႔ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းေနတယ္လုိ႔
အားလုံးက သတ္မွတ္ထားခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္  ရြာသားေတြက ဒီအမ်ဳိးသမီးရဲ႕
ျပည့္တန္ဆာအလုပ္ေၾကာင့္ ရြာနာတယ္ဆုိၿပီး ရြာအျပင္ထုတ္ဖုိ႔ ေျပာဆုိၾက တယ္။
ရြာအျပင္ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း  ခဲေတြ ဒုက္ေတြနဲ႔ ထု႐ုိက္သတ္ျဖတ္ဖုိ႔
လုပ္ေနခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ရြာမွာ ၾသဇာအာဏာအ႐ွိဆုံး၊ သူ႔စကားကုိလည္း
အားလုံးက လက္ခံၾကတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။
ေရာက္လာၿပီးေတာ့ ျဖစ္စဥ္ေတြအတြက္ အက်ဳိးအေၾကာင္း ေမးပါတယ္။ ဒီေတာ့
ရြာသားေတြ လည္း ျဖစ္စဥ္ေတြကို အားလုံးခ်ျပလုိက္၊ ေျပာျပလုိက္ပါတယ္။

        ''ဟုတ္ၿပီေလ၊ မင္းတုိ႔အားလုံးက သူမကုိ အျပစ္႐ွိလုိ႔ ထုဖုိ႔၊ ႐ုိက္ဖုိ႔၊
သတ္ျဖတ္ၾကမယ္ဆုိေတာ့လည္း ငါ့အေနနဲ႔ မတားျမစ္ပါ။ မင္းတုိ႔အားလုံး သူမကုိ
ထုပါ၊ သတ္ပါ၊ ျဖတ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ငါခုိင္းတဲ့အတုိင္း၊ ငါေျပာတဲ့အတုိင္း
ေတာ့ လုပ္ရမယ္။ ငါက စတင္ၿပီးေတာ့ ထုဖုိ႔ ႐ုိက္ဖုိ႔ သတ္ဖုိ႔
ျဖတ္ဖုိ႔ခုိင္းတဲ့လူကပဲ မိမိလက္ထဲမွာပါတဲ့ ခဲေတြ၊ ဒုက္ေတြ၊ လက္နက္ေတြနဲ႔
စတင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္ပါ''

        ဒီေတာ့ ရြာသားေတြလည္း လက္ထဲမွာ႐ွိတဲ့ လက္နက္ေတြ၊ ဒုက္ေတြ၊ ခဲေတြကုိ
အဆင္သင့္ ျပင္ထား လုိက္ပါတယ္။ ခဏေနေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူက
အသံျပည့္ျပည့္နဲ႔ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ပဲ တစ္လုံးခ်င္း စတင္ဖုိ႔
ေျပာလုိက္ပါတယ္။

        ''ဟုတ္ၿပီ၊ မင္းတုိ႔အားလုံးက သူမကုိ အျပစ္႐ွိလုိ႔ဆုိၿပီး သတ္ျဖတ္ၾက၊
ထုႏွက္ၾကမယ္ဆုိေတာ့၊ အျပစ္ရွိတဲ့လူကုိ အျပစ္မရွိတဲ့လူက လုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့
သေဘာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ မင္းတုိ႔အားလုံးဟာ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဘဝတစ္ေလ်ာက္လုံးမွာ ဘာအမွားမွ၊ အျပစ္မွ မလုပ္ဖူးတဲ့လူက
စတင္ၿပီးေတာ့ ထုပါ၊ ႐ုိက္ပါ'' လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါတယ္။

         ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူကမွ စတင္ၿပီးေတာ့ မထုရဲ၊ မ႐ုိက္ရဲ၊ မသတ္ရဲပါဘူး။
သူမေဘးကေန လူအုပ္ႀကီးဟာ လက္ထဲက လက္နက္ေတြ၊ ခဲေတြ၊ ဒုက္ေတြကုိ
ခ်ထားခဲ့ၿပီးေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ေနာက္ဆုတ္သြားခဲ့ၾကတယ္တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။
လူသားတုိင္းဟာ အမွားနဲ႔ မကင္းႏုိင္ၾကပါဘူး။ အျပစ္လည္း တစ္ခုမဟုတ္ေတာ့
လုပ္မိၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္အျပစ္ကုိ၊ ကုိယ့္အမွားကုိ
ကုိယ္တုိင္ဝန္ခံရမွ၊ သိမွ၊ သိတဲ့အေလ်ာက္လည္း ျပန္လည္ၿပီးေတာ့
ေနာင္မလုပ္မိေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္မယ္ဆုိတဲ့စိတ္ေမြးၿပီ
း ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္မွသာ
ပုိမုိၿပီးေတာ့ လူသားဆန္တဲ့၊ လူပီသတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ၾကပါလိမ့္မယ္။

        အမွားကုိလည္း အျပဳသေဘာေဆာင္စြာနဲ႔ ေဝဖန္ပါ၊ ေထာက္ျပပါ။
အျပစ္တင္ခ်င္တဲ့စိတ္ပဲ ႀကီးစုိးၿပီးေတာ့ အရာရာ အေကာင္းျမင္ဝါဒမရွိဘဲ
အျပစ္တင္ဖုိ႔၊ ကဲ့ရဲ႕ဖုိ႔ေလာက္ပဲ မင္းမူေနခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီစိတ္ကပဲ
မိမိစိတ္ ကုိ ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ ပူေလာင္မႈေတြဆီကုိ
တြန္းပုိ႔မွာျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ေမာင္မင္းစုိး
အတဲြ ၂၊ အမွတ္  ၁၇၊ Myanmar Review ဂ်ာနယ္။ ၂၀၁၅

No comments: